streda 11. júla 2018

Aspoň na chvíľu

cez deň sa mi snívalo
(som po nočnej, tak žiadne hlúpe reči!)
že som ťa stretol
niekde v malom českom mestečku ktoré sa mi podobalo na iné
kde už som raz bol
(len neviem či v realite)

mala si zvláštne čierne sako so zlatými pruhmi
___
___
___

takto od gombíku ku gombíku
vyzeralo trošku admirálsky
a nemalo rukávy
tebe pristalo ako všetko čo si kedy mala oblečené


trošku si sa usmievala
vôbec ti nevadilo že sme sa niekoľko rokov nevideli
ihneď sme sa začali rozprávať
ukradla si knižku
dve
neviem prečo a boli asi o nejakých bylinkách či špiritistických chujovinách

a ten policajt čo nás potom zastavil
ako sme ho pekne odjebali
(je to hrozné že v dnešnom svete sa tak kradne)

schovávali sme sa ako keby naša spoločná chvíľka bola tajomstvom
schovávali sme sa pred robotníkmi a pred ľuďmi na ulici

vravela si že nemôžeme byť spolu
pretože sme bratranci
(a mne bolo jasné že si to vyčítala v nejakej múdrej astrologickej knižke
alebo že si navštívila vešticu
lebo rodinou sme boli v minulom živote
iba to v tom sne nebolo explicitne vyjadrené)
bratranci?
ale v tomto živote nimi nie sme!
milovať ťa môžem!

študovala si mi jazvy
a ja som sa za ne trošku hanbil
(iba v ten moment
mne sa totiž naozaj páčia)
hanbil som sa že si uvedomíš
že niektoré sú kvôli tebe
a tvoje meno mám vyryté
(ale už ho takmer ani nevidno)

zabila si pavúka ale nepodarilo sa ti to
utekali sme pred ním
bol obrovský a dobehol nás
ale predbehol a pokračoval vo svojej ceste úniku

nakoniec si si dala asi zmrzlinový pohár
či drink
alebo čo za sračku to vlastne bolo
celé menu bolo v angličtine aktualizované v októbri roku pána
a tá čašníčka nerozumela po česky ale v češtine vedela perfektne odpovedať
čúza

a potom
potom si sa vyparila


potil som krv
zaliala mi celú posteľ
a opäť som si uvedomil ako veľmi mi na tebe záleží
vraždil by som za to aby sa ten sen stal skutočnosťou
bol som rovnako šťastný cítil som tie emócie
tie radostné
nemusela si ma chytiť za ruku
mne stačilo že som s tebou a to bolo všetko
úplne jednoduchá a primitívna vec
byť s tebou
bol som sklesnutý lebo som vedel že tá chvíľa nie je večná
a o chvíľu sa mi stratíš
i keď sme sa dohodli že sa budeme stretávať
(možno som kdesi vo vnútri tušil že je to iba sen)

hnevám sa na seba!
prečo som si to neuvedomil skôr
možno by to dopadlo všetko inakšie!


tak blízko a predsa tak ďaleko
...
a...
keď raz budem Charliem
budeš ma mať rada?

1 komentár: