sobota 31. januára 2015

Zimní fotografie


Je to jasné! Sneh sa topí, je 31. januára, prečo si nevybrať zimnú fotografiu? Možno už snežiť nebude a za minulé roky nemám žiadne iné fotografie, kde by bol zachytený sneh, mráz, či tuhá fujavica. Naposledy som niečo také fotil... nooo povedzme, že ešte s Coolpixom, a to bolo teda určite pred dvomi (tromi?) rokmi. Nechcem sem dávať staré veci, projekty sú na to, aby sa fotili NOVÉ fotografie a nie pridávali archívne zábery. Chápem, ak niekto nestihne čosi zachytiť, môže siahnuť aj po starších fotografiách... ale prečo by som mal sedieť dnuká. Radšej vybehnem do záhrady, kde je už síce čľapkanica, ale za tých desať minút sa mi podarilo čosi odfotiť. To tak narýchlo, keďže nám už končí prvý mesiac (a aj sneh).
Mrzí ma, že služba bloggeru zrušila pridávanie štítkov k článkom. Takto sa musíte k všetkému doklikať cez rôzne nové príspevky, v ktorých máte odkazy priamo na dané články. Nuž, nepomôžeme si inač. Vyššia moc rozhodla, tak si aspoň precvičíte ukazovák.


Táto prvá sa mi v podstate vôbec nepáči, ale tak aspoň zachytáva tú bielu pokrývku.

A namiesto snehu je všade voda



Minimica nemôže chýbať

Môj večný problém s ostrením! Ja neviem prečo, ale som totálne slepý v tom hľadáčiku. Môžete si to všimnúť na týchto dvoch fotografiách, kde bod ostrosti je kdesi vľavo, a nie v strede na kvapkách (ktoré by inak vyzerali omnoho krajšie, keby neboli rozmazané). 
To ja fakticky s takýmito detailmi mám občas problém, asi som už vážne slepý.
Prosím, prispejte mi na operáciu očí.


Čakali ste viacej snehu, však? No veru, je to iba tých desať minút. Som lenivý prejsť sa po dedine (aj tak by tu nič pekné nebolo, v podstate tu fotím stále to isté dokola). Snehu bolo veľa, keď som musel ísť do práce, alebo keď tak krásne nesvietilo slniečko. Možno sa mi ešte niečo podarí zachytiť a ja to sem hodím len tak voľne, už nie k projektu.

18 komentárov:

  1. Nojo, se sněhem to vypadá dobře asi jenom na horách. :D Aspoň to bude mít jaro s příchodem lehčí... ;)
    Pěkné vypořádání se s prvním tématem. Já si v tom hledáčku taky moc nevěřím, mám na focení raději klasický displej. Asi to není moc "profi", ale co už... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja zas občas používam automatické zaostrovanie (teda nie len občas, ale častejšie), pretože by potom asi všetky moje fotky boli neostré =D

      Odstrániť
  2. Náhodou, celkom pekné fotky. U nás sa ten sneh tiež topí, no ja som našťastie už nejaké zimné fotky stihla, takže už ma to netrápi. A možno by som bola už radšej, keby bolo teplo :D Aj keď mám zimu rada.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale aspoň niečo mi pripomenulo, čo je vlastne za ročné obdobie. Minulý rok bola otrasná zima, teplá a suchá, teraz aspoň nasnežilo.

      Odstrániť
  3. Ta druhá fotka je skvělá a taky se mi líbí ty kapky u první z těch dvou, vůbec mě neruší, že první větší kapka je rozmazaná, naopak, je to nádherné.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. SUPEEEEEEEEEEEEEEEEER tie kvapky o.O A minimicka je king :D
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jsem moc ráda, že jsi se zapojil. líbi se mi kočka, je super.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Teší ma, keď sa môžem zapojiť do niečoho, kde vidím aj ostatných, čo spravili, vytvorili, nafotili.

      Odstrániť
  6. Vydarené fotky, veľmi sa mi páči tá s mačičkou, i keď to vyzerá trochu zvláštne akoby nemala jedno uško :D Inak u nás je snehu dosť pošlem ti nejaký, aby si mal čo fotiť?? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To vôbec nie je zdanie, ona je naozaj bez ucha =D
      Nám teraz tiež nakydalo, ešte uvidím, či sa niekedy zas vyberiem fotiť.

      Odstrániť
    2. Aha, ja som predpokladala, že ho mala sklopené a preto to vyzeralo komicky, tak nič :D

      Odstrániť
  7. Tak teda, tlieskam!
    Hovoríš, že tá prvá sa ti až tak nepáči? Mne sa páči najviac. Aj s tou rozmazanou kvapkou. Obe majú niečo do seba. Nevyše, novodobá fotografia a to, čo je teraz "in" nie je vôbec o ostrosti, ale o atmosfére. A to tieto fotky majú. :)
    Skvelááá práca! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ale aj tak som skôr zástancom "starých vecí" alebo ako ich nazvať. Tieto in ma príliš nelákajú, všetko už stráca svoj zmysel. Predsa aj pekné, ostré a kvalitné fotografie mali svoju atmosféru. ;)

      Odstrániť