sobota 13. decembra 2014

Pracovný obchod

Mám rád môj preklad slov z angličtiny. Je to také... doslovné.
Skrátka a dobre, vďaka súťaži Cena Rudolfa Fabryho som sa mohol zúčastniť na tvorivých dielňach, alias vorkšope, v Budmericiach od 12-teho do 13-teho (čiže jednu noc som prespal). Váhal som, ale nakoniec som poslal prihlášku (ja sa takýchto vecí totižto bojím, neviem prečo). A jediné, čo môžem zhodnotiť je, že by som si mohol ísť otrieskať hlavu o našu zdevastovanú cestu, keby tú prihlášku nepošlem! Je mi úplne dvesto na tristo, že som nebol ocenený. Síce to svedčí o tom, že som trošku lúzer, ale pekne poporiadku.
Môžem s kľudným svedomím povedať, že som prežil najlepšie a najplnohodnotnejšie dva dni za posledných XY rokov, ktoré mi dali tak veľa, že som si ledva odniesol hlavu na pleciach. Nielenže som spoznal veľmi skvelých, talentovaných, zaujímavých a neviem akých (superlatívy) ľudí, ale konečne som dostal na svoje práce ADEKVÁTNU KRITIKU, ktorú mi za celú moju tvorbu nikto nevedel ponúknuť, ani len laicky. Už som zas o niečo múdrejší, zapísal som si presne desať odrážok chýb, ktorých by som sa mal vyvarovať, okrem toho som si zapísal štyri mená na fejsbúku (to len tak medzi rečou, haha).
Tak dúfam, že moja poézia sa opäť niekam posunie (a nechcem, aby to bolo smerom dolu). Nebude to znateľný krok, že zajtra uvidíte na blogu superskvelú báseň, nad ktorou budú slintať ešte aj Indonézania, ale určite sa posnažím vyvarovať chýb, ktoré tak často robím.
Kiežby takýchto akcií bolo viac.
Ja som ešte stále v neopísateľnej eufórii, a pritom by som sa mal stresovať, lebo zajtra idem do práce (áno, veľmi ma to znechucuje).

A mimochodom.... mám nový kompjúter a inštalujem si tam práve systém, takže sa veľmi teším. Čiže eufória môže byť zdvojnásobená.
A keď som takto stál v Trnave pred Maxom (kde som bol znesvätiť miestne záchody), tak z toho euforického pocitu blaha mi napadlo toto (prosím, nepovažujte to za poéziu, je to iba pocit):

Cítim sa bohatý
Vo vreckách prach
A v pľúcach dym
Som takmer milionár
S miliónovým dlhom voči smrti
Pomaly jej ho splácam
Krvou

Som bohatý
Duševne
A pritom tak malý

13 komentárov:

  1. Z tej besedy som mal podobné pocity... Akurát že, ako som hovoril, úplne ma tam ukrižovali. :D Podrobnosti si radšej nechám pre seba. Nadávať na príliš intelektuálnych porotcov sa verbálne nepatrí... :D
    Že zlý dizajn! Ak je toto zlý dizajn tak idem do grécka a dám si maraton. :D Konečne prvý, z toho mora barbie a fashion blogov, blog na ktorom sa cítim dobre. P.s Hral si dodatok ku Skyrimu pod názvom Dawnguard? Ak nie tak si ho zožeň! Ver mi: temer 3 hodiny samostatného, epického, príbehu o upíroch! (Reálnych upíroch, žiadny twilight :D ) + Oproti obyčajnému skyrimu sú im pridané nové schopnosti a po čase i schopnosť lietať. Ak by ťa to zaujalo, trailer:
    https://www.youtube.com/watch?v=3PjBSicSVqI

    Osobne som vdaka tomu datadisku napísal 2 poviedky. Bozk smrti a Krištál luny. Ehm no, ale k veci:
    Prekvapuje ma, že ked si šťastný, aj napriek tomu si do toho diela dal ten svoj podpis. A ako opis pocitu to nie je zlé...
    Len tak dalej! Nemáš sa toho učiť toľko čo ja, neboj. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, neviem tvoje meno, prepáč =D ale asi viem kto si, vymieňali sme si blogy, že?
      No nebol som tam, keď si ty prezentoval svoju tvorbu, čo ma mrzí, lebo som to chcel počuť. Aaaale prídem ti tiež na blog, nemusíš sa báť.
      Skyrim mám Legendary Edition so všetkými datadiskami, takže áno, viem, že sú tam upíri. J eto skvelá hra.

      Odstrániť
    2. Hej, vymenili. :D
      Nevadí, človek si vačšinou mená bezvýznamných amatérov nezapamätá tak dobre ako mená tých ktorí zahviezdili. :D
      Neblázni! xD Na tvoj blog chodím a budem chodiť lebo chcem. Nie preto že musím. A tak isto mi ty nemusíš chodiť na stránku s tým že "však on bol na mojej, musím mu to oplatiť." Určite plánujem čítať aj tvoju dalšiu tvorbu, ale momentálne niet času. Snád cez výkend! :)

      Odstrániť
    3. Nejde o to, kto je slávny a kto nie. Ja si nepamätám ani mená slávnych, ja proste na ne nie som vôbec expert.
      Na tvoojom blogu som už bol, iba sa tam tuším nedajú zanechávať komentáre. Ale s časom to mám rovnako, lenže ja ho budem mať asi až v januári.

      Odstrániť
  2. Konečne som sa aspoň dozvedela, ako tam bolo. Ale neviem, aké chyby robíš, ja chcem vedieť tiež.
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však ja ti plánujem to osobne povedať. z očí do očí!!!!

      Odstrániť
  3. Do tej súťaže som sa chcela zapojiť aj ja, ale napokon som to bohužiaľ pre nedostatok času nestihla. :( Ale čo už.

    Ale je fajn zistiť chyby, ktoré človek robí v písaní a napokon sa zdokonaliť. Musela to byť vážne zaujímavá akcia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto bol naozaj jeden z mojich najlepších víkendov.
      Hmmm, ja som tam poslal také práce, ktoré by sm ani neopľul (tiež nedostatok času, inšpirácie a ešte aj ostatné lepšie básne som poslal do iných súťaží), takže som sa tam išiel trošku hanbiť. Ale napokon to nebolo so mnou snáď až také biedne.

      Odstrániť
  4. a dobre že si bol! a nabudúce dúfam prídeš aj cvičiť až bude možnosť a uvidíš že neobanuješ :D aj keď ja mám tiež niekedy uplne zbytočné obavy a stresy

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Docela by mě zajímalo, k jakým kritickým bodům jsi dospěl? A mimochodem - nemyslím, že ti nikdo nikdy nic ani laicky nekritizoval, minimálně jsem ti určitě párkrát k nějaké básni připsala pár poznámek ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No áno, ty hej, to viem =D to je od teba pekné, to som si vždy vážil viac, ako pochvalu (pochvaly sa dobre počúvajú, ale nezlepšujú ma). Aaaa chcem o tom napísať samostatný článok, ibaže teraz som dlho nemal čas, som bol furt v práci a v škole. Takže sa dočkáš.

      Odstrániť